Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »
Drodzy internauci!
W związku z ciszą wyborczą wyłączyliśmy możliwość komentowania artykułów i zamieszczania wpisów na forum.
Zapraszamy w niedzielę wieczorem, po zakończeniu głosowania.


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~janusz~

~janusz~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 10:20:15

Cieszy mnie radośc smorządowców tylko nie wiedzą ( lub udaja) że to SAMORZĄD ma robić drogi od węzła. To nie manna z nieba tylko trzeba już brać się do pracy by zgromadzić forse na inwestycję. Posmiejemy się później janusz

#2 ~uhuru1~

~uhuru1~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 11:40:15

Samorząd to - nie tylko drogi do węzła ale sam węzeł też a to wynosi więcej niż cena odcinka autostrady między węzłami.

#3 ~Darek~

~Darek~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 12:19:11

Jestem z Krakowa i musze przyznać, ze w porównaniu z małopolskimi - drogi na Podkarpaciu, przynajmniej te główne, są w naprawdę niezłym stanie. Dość szerokie, wyremontowane, a ruch na nich w porównaniu z np Krakowem jest mały, dlatego nie rozumiem czemu uważacie, że jest tu tak źle i tragicznie, bo naprawdę nie jest. Autostrada, owszem, przyda się, ale nie jest jakoś niezbędna do życia.

#4 ~kloszyk~

~kloszyk~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 12:32:17

Tak się tylko zastanawiam dlaczego na mapie podany jest nieprawidłowy przebieg autostrady przez gminę Białobrzegi, która w rzeczywistości będzie przecinać Wolę Małą, potem Białobrzegi po prawej stronie, potem przed droga łączącą Żołynię z Białobrzegami przeskakuje na lewą stronę Białobrzeg, przecina Korniaktów Północny, potem Budy Łańcuckie lewa strona i dopiero potem przecina znów Wisłok i wpada do Świętoniowej i Gniewczyny. Dobrze byłoby dokładniej nanosić przebieg autostrady na mapę. Opis przebiegu podany jest prawidłowo, tylko naniesienie na mapce nie jest zbyt dokładne. Takie naniesienie kiedyś w Gazecie Łańcuckiej narobiło niezłego zamieszania :-)

#5 ~Czytelnik~

~Czytelnik~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 13:41:07

To dobrze ze cos wrescie rusza,ale ja mam pytanie do Podkarpackiego Zarzadu Drog Wojewodzkich,kiedy to zacznie sie budowa s19exp. z Rzeszowa do Sokol.wiem ze ziemia juz dawno wykupiona pod ta trase.Kilka razy juz pytalem na ten temat jestem zainteresowany bo mam plany,na tym odcinku.I zarzad tez morze skorzystac na tej inwestyci.

#6 ~~ania~~

~~ania~~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 14:31:44

A co zrobiła władza w Kolbuszowej aby był zjazd z A4 Kolbuszowa -sędziszów NIC a zwłaszcza poprzednia kadencja na czele z obecnym Posłem NIC tylko rozdają pieniądze a to na koło gospodń wiejskich 5.000 zł na straż OSP 8.000 zł dzień seniora 2.000 zł i do następnych wyborów aby nikogo tylko nie urazic a przy okazi niewiele zrobić bo wtedy się koło zamyka i nikogo się nie urazi .2 wioski nie mają wody ,kanalizacja w 30% w mieście i co wy nato sami jesteśmy sobie winni

#7 ~borjan~

~borjan~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 14:52:56

w całym tekście nie znalazłem żadnej inormacji do kiedy ta autostrada powstanie na podkarpaciu .Skoro samorządy widzą same tylko korzyści to dlaczego ludzie się czasem sprzeciwiają tym planom.Budowa autostrady i drogi S19 wałkuje się w planach już kilkanaście lat to dlaczego na tych terenach były wydawane pozwolenia na budowę i teraz będą wyburzane nowe domy.Tym ludziom oprócz wykupu należą się odszkodowania od samorządów Bo jeśli nawet ich dom ocaleje to żadna przyjemność mieszkać za ekranem.

#8 ~dark~

~dark~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 16:51:45

super chwyt malkettingowy z tym podzialem wiadomosci o przeiegu autostrady na dwa dni - nowiny sie lepiej sprzedadza.
Calosc mapy oraz daty ( :) ) mozna znalezc na stronie gddkia

#9 ~mentor~

~mentor~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 18:19:49

Kolejnym etapem jest wydanie przez Wojewodę Podkarpackiego tzw. decyzji środowiskowej dla ww. odcinka autostrady A4.
Ze względu na przewidywane obciążenie ruchu na całym odcinku zaprojektowano układ dwupasmowy. Planuje się budowę docelowego przekroju drogi w 2 etapach, na I – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu, natomiast na etapie II – 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Na przecięciach autostrady z drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi zakłada się budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych skrzyżowań, bez dostępności do autostrady, poprzez wybudowanie obiektów nad lub pod autostradą.
Dołączona grafika
Po zebraniu wyników cząstkowych i przeprowadzeniu całościowej analizy jednoznacznie wykazano, że najkorzystniejszym dla środowiska wariantem przebiegu autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Przeworsk będzie wariant I/1 (zgodny z przebiegiem określonym w decyzjach o ustaleniu lokalizacji autostrady A4), natomiast na odcinku Przeworsk – Korczowa, wariant II/1 (stanowiący południowe obejście Jarosławia).
Na przebiegu trasy Rzeszów – Przeworsk zaprojektowano 2 węzły drogowe, 10 wiaduktów drogowych, 4 wiadukty autostradowe, 4 przejścia dla zwierząt, 6 mostów (w tym pełniących funkcje przejść dla zwierząt), 3 przejazdy gospodarcze pod autostradą.
W wariancie II/1 na odcinku Przeworsk – Korczowa zaprojektowano 24 wiadukty drogowe, 14 wiaduktów autostradowych, 6 przejść dla zwierząt i obiektów pełniących funkcję przejść dla zwierząt, 7 mostów pełniących funkcje przejść dla zwierząt i 3 estakady.
Zgodnie z uzgodnieniem, w projekcie należy uwzględnić także między innymi budowę ekranów akustycznych oraz nasadzenie pasów zieleni izolacyjno-osłonowej o szerokości min. 10 m
Przedsięwzięcie wymaga również wykonania analizy porealizacyjnej w zakresie oceny skuteczności zastosowanych rozwiązań mających na celu zapewnienie ochrony terenów zabudowy mieszkalnej przed hałasem.
źródło: GDDKiA Rzeszów

#10 Kalimer

Kalimer

    Swojak

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 1085 postów

Napisano 29 grudzień 2008 - 18:25:04

jakbys tak mentor mogl podac linka do mapki w wiekszym rozmiarze, bylabym wdzieczna :)

#11 ~mentor~

~mentor~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 18:26:42

jakbys tak mentor mogl podac linka do mapki w wiekszym rozmiarze, bylabym wdzieczna :)

http://www.gddkia.go...c08a0c/target/1

#12 ~~Robert~~

~~Robert~~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 18:46:31

Autostrady państwo buduje za pieniądze podatników,a później odda prywatnym zarządcom,którzy "wyśrubują" ceny!Będą po nich jeździć samochody z krajów zachodnich,a my tylko będziemy wąchać smród spalin!

#13 ~waisik~

~waisik~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 19:05:27

Pytam się gdzie jest zjazd w kierunku Pilzna, Jasła, Krosna i całych Bieszczad? To Jest chore!!!

#14 ~mieszkaniec~

~mieszkaniec~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 19:21:37

nie istnieje taka miejscowość jak Łukawiec Dolny czy Górny :) a swoją droga ciekawe jak z autostrady skorzysta gmina trzebownisko. znajac jej władze to o możliwości rozwoju dowie się 10 lat po jej budowie az Pani od pozyskiwania funduszy europejskich po 3 latach pracy uda się wkońcu napisac jeden poprawny wniosek :)

#15 ~mentor~

~mentor~
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2008 - 22:10:02

Pytam się gdzie jest zjazd w kierunku Pilzna, Jasła, Krosna i całych Bieszczad? To Jest chore!!!

Na węźle Rzeszów Zach, projektowaną drogą ekspresową S19 do Preszowa... :)
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu wniosku Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, wydał w dniu 15 grudnia br. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia obejmującego „Budowę drogi ekspresowej S-19 na odcinku od węzła Świlcza do węzła Kielanówka”, z rozwiązaniem węzła Kielanówka w wariancie „karo”.
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane będzie na terenie gminy Świlcza, Boguchwała oraz na terenie miasta Rzeszowa. Na przedmiotowym odcinku proponuje się budowę jednego węzła (Kielanówka), który będzie miał znaczenie przede wszystkim dla ruchu wewnątrzmiejskiego miasta Rzeszowa, stanowiąc dodatkowy wylot z Rzeszowa w kierunku drogi ekspresowej. Węzeł ten zmniejszy obciążenie miejskich arterii w kierunku wschód-zachód. Analizy wykazały, że rozwiązaniem znajdującym się dalej od zabudowy oraz zajmującym mniej terenu jest węzeł typu „karo”.
W celu ograniczenia uciążliwości związanych z eksploatacją drogi ekspresowej, powodującej pogorszenie klimatu akustycznego w otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, zaprojektowano budowę ekranów akustycznych. Odwodnienie drogi zapewni system kanalizacji deszczowej i rowów otwartych. Na trasie przedmiotowego odcinka drogi zaplanowano obiekty mostowe w rejonie rzeki Przyrwy i Paryji.
Przez teren planowanej inwestycji przebiegają korytarze migracji zwierząt średnich, takich jak sarna, zając i małych: gryzoni, płazów i gadów. Mając to na uwadze, zaplanowane zostało: przejście dla zwierząt małych oraz przepusty, które zostaną przystosowane do pełnienia funkcji przejść dla małych zwierząt. Ponadto wykonane zostaną 2 przejścia dolne dla zwierząt średnich, a nad miejscowością Przybyszówka funkcję przejścia dolnego dla średnich zwierząt spełniać będzie estakada.
Planowana inwestycja nie przebiega przez obszary chronione w ramach Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 ani przez inne obszary chronione. W pobliżu nie znajdują się żadne obiekty zabytkowe, wpisane do rejestru zabytków ani stanowiska archeologiczne.
Mając na względzie interes społeczny jakim jest niewątpliwie przejęcie przez planowaną S-19 funkcji tranzytowej z terenu miasta Rzeszowa, równomierne rozłożenie ruchu na wlotach do Rzeszowa oraz budowa fragmentu ciągu komunikacyjnego łączącego kraje nadbałtyckie z m.in. Polską, Słowacją, Węgrami oraz fakt, iż droga S-19 należy do inwestycji priorytetowych, ujętych w rządowym „Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012”, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
źródło: GDDKiA Rzeszów

#16 ~Jack~

~Jack~
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2008 - 00:40:24

Tyle szumu z tymi mapami a to wielkie nic.
Polecam dokładniejsze mapy na: http://siskom.waw.pl/a4.htm

#17 ~Alla~

~Alla~
  • Goście

Napisano 05 styczeń 2009 - 19:16:33

Jestem z Krakowa i musze przyznać, ze w porównaniu z małopolskimi - drogi na Podkarpaciu, przynajmniej te główne, są w naprawdę niezłym stanie. Dość szerokie, wyremontowane, a ruch na nich w porównaniu z np Krakowem jest mały, dlatego nie rozumiem czemu uważacie, że jest tu tak źle i tragicznie, bo naprawdę nie jest. Autostrada, owszem, przyda się, ale nie jest jakoś niezbędna do życia.

:o Panie Darku. Często podróżuję do Krakowa. Najczęściej pociągiem, bo drogowy odcinek 160 km. pokonuję samochodem w czasie 3-6 godz. Korek korkiem pogania. Nie chodzi o to czy nawierzchnia jest równa, ważna jest przepustowość tych dróg. Nie wiem gdzie Pan widział ten mały ruch. Codziennie 8 km odcinek z domu do pracy jadę godzinę. Szkoda gadać. Czy to Kraków czy Rzeszów wszędzie jeździ się fatalnie. Pozdrawiam cieplutko

#18 ~Piotr~

~Piotr~
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2009 - 22:40:24

Mam pytanie ,ile koszkuje przejazd A4 z Legnicy do Chrzanowa i w jakim czsie można przejechać ten odcinek.

#19 ~~Robert~~

~~Robert~~
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2009 - 21:06:40

Autostrada będzie przekleństwem dla mieszkańców miejscowości przez,które będzie przechodzić!

#20 ~~Agusia~~

~~Agusia~~
  • Goście

Napisano 16 maj 2009 - 11:24:20

Autostrada będzie przekleństwem dla mieszkańców miejscowości przez,które będzie przechodzić!

A4 przebiegac bedzie szlakiem wg planów z lat 70 tych. Patrząc na mapki trudno dostrzec wiele budynków w odległosci mniejszej niż 100-200 m od autostrady. We Włoszech wiele autostrad przebiega przez środek miast czy miasteczek i nikt nie robi tragedii. Na google maps można zobaczyc jak przebiega A10 San Remo - Savona - Genoa.



Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych